Dr. Suzanne de Bakker
Corporate Communicatie & Branding
‘Met het hoofd in de praktijk, met het hart in de wetenschap’
Dr. Suzanne de Bakker is van origine wetenschapper (in 2006 gepromoveerd op een proefschrift over informatieoverload) en kijkt naar de wereld met een analytische blik. Sinds 2009 verspreidt ze als zzp-er haar kennis en kunde op het gebied van contentmarketing, contentstrategie, merkloyaliteit en merkambassadeurschap. De combinatie van haar kennis over wetenschappelijke theorieën en inzicht in de complexe dagelijkse praktijk van organisaties en merken staat hierbij centraal.
Als zelfstandig professional geeft ze lezingen en masterclasses over contentmarketing en merkloyaliteit. Ook adviseert ze organisaties en merken bij hun beginstappen op het gebied van contentmarketing en -strategie. Ze probeert mensen dan vooral wegwijs te maken in de eerste stappen bij het opzetten van een strategie. Haar eigen ideeën en inzichten geeft Suzanne weer in blogposts op Marketingfacts.nl.Daarnaast is ze als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt ze de mastercursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt ze studenten bij het schrijven van hun masterscriptie.