Science4Business | Dr. Stefan Bernritter
21487
page-template-default,page,page-id-21487,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.6,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
STEFAN BERNRITTER

Dr. Stefan Bernritter
Persuasieve Communicatie & Social Media

 

Dr. Stefan Bernritter is universitair docent Marketingcommunicatie bij de vakgroep Persuasieve Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is gepromoveerd op het gebied van eWOM. Hij is daarbij op de vraag ingegaan waarom mensen merken op sociale media ondersteunen. Zijn huidig onderzoek richt zich vooral op de vele manieren waarop consumenten interacties met merken op sociale media aangaan en hoe ze elkaar hierin beïnvloeden. Denk hierbij o.a. aan social media marketing en branding, online reviews, location based advertising en eWOM.

 

Stefans onderzoek werd gehonoreerd door internationale prijzen van o.a. de International Communication Association (ICA) en de European Advertising Academy (EAA) en is gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften in marketing en psychologie. Als docent geeft hij onderwijs in de bachelor en master fases o.a. in het wereldwijd eerste universitaire vak over webcare, het vak Brands and Organizations in Social Media en begeleidt hij masterscripties.