Ronald Voorn MSc, Promovendus
Consumenten Gedrag en Merken
‘Ik zag veel bruikbare kennis in verschillende wetenschappelijk en publicaties en dacht,
wat zonde dat daar bijna niets mee gebeurt in de praktijk’.
Ronald Voorn. Na een carrière waarin hij bij Heineken o.a. wereldwijd verantwoordelijk was voor de marketing van het Heineken merk en ook in diverse landen als managing director heeft gewerkt keerde Ronald in 2011 terug naar Nederland. Nu is hij vooral actief als consumer behaviour wetenschapper met een focus op gedrag t.a.v. merken, als docent via de HU en UTwente (Promovendus) en als adviseur en gastspreker. Voor zijn promotie verricht hij onderzoek naar de rol die menselijke waarden spelen bij het gedrag van consumenten ten aanzien van merken.
Ronald is regelmatig gastdocent aan verschillende Universiteiten en Hogescholen en schreef samen met Jan Dijkgraaf het boek ‘Voodoo Marketing’ dat gaat over marketing en ethiek. Hiervoor ontvingen zij een nominatie voor de Marketing Literatuurprijs 2015 en voor Beste Managementboek 2016.
Ronald vindt dat de wetenschap en het bedrijfsleven meer voor elkaar kunnen betekenen en zo is het idee voor de Science for Business Group ontstaan.