Science4Business | Prof. dr. ir. Peeter Verlegh
21480
page-template-default,page,page-id-21480,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.6,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
Prof. dr. ir

Prof. dr. ir. Peeter Verlegh
Hoogleraar Marketing VU

 

Prof. dr. ir. Peeter Verlegh (PhD Wageningen Universiteit, 2001) is sinds 2014 Hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Daarvoor werkte hij als Universitair Hoofddocent Marketing Communicatie aan de UvA (2011-2014) en RSM Erasmus Universiteit (2000-2011). Van 2012-2014 was hij directeur van SWOCC, de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie, die kennis ontwikkelt en verspreidt op het gebied van merk, consument, organisatie en communicatie.

 

Peeter’s onderzoek richt zich met name op de interacties tussen bedrijf en consument (marketing communicatie) en tussen consumenten onderling (word of mouth, sociale beïnvloeding). Binnen deze gebieden hebben de rol van merken en sociale media zijn speciale belangstelling. Zijn onderzoek is gepubliceerd in wetenschappelijk tijdschriften in marketing en psychologie. Peeter verzorgt onderwijs in de reguliere bachelor en masterprogramma’s aan de VU, maar heeft ook ruime ervaring in MBA en post-graduate opleidingen. Hij verzorgde o.a. lezingen voor Bugaboo, FrieslandCampina, en Lely, en maakte van 2013-2015 onderdeel uit van de Effie juries voor gedragsbeïnvloeding en bewustwording