Dr. Lotte Willemsen
Persuasieve Communicatie & Strategische inzet Social Media
Dr. Lotte Willemsen is per 1 oktober 2015 lector Crossmedia Business aan de Hogeschool Utrecht. Daarvoor werkte ze voor de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam, waar zij een aanstelling had als universitair docent. Voor haar promotie onderzocht zij de rol van elektronische ‘word of mouth’ in de relatie tussen consumenten en bedrijven. Voor dit onderzoek ontving zij een Toptalentbeurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Zij heeft diverse (deels met prijzen bekroonde) publicaties over webcare op haar naam staan.
Op dit moment houdt zij zich vooral bezig met onderzoek naar de wijze waarop sociale media effectief ingezet kunnen worden om consumenten actief te betrekken bij het productie- en communicatieproces van organisaties. Hiermee wil zij een bijdrage leveren aan de kennisontwikkeling over effectief gebruik van social media en het strategisch denken daarover.Naast haar academische werkzaamheden adviseert zij bedrijven over hun online klantenservice en is zij actief als blogger.