Science4Business | Prof. Dr. Edith Smit
21493
page-template-default,page,page-id-21493,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.6,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
Prof. Dr

Prof. Dr. Edith Smit
Hoogleraar Persuasieve Communicatie UvA

 

Prof. dr. Edith Smit is werkzaam als hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam met als specialisme Consumer Empowerment. Zij was acht jaar directeur van SWOCC en vervolgens meer dan acht jaar voorzitter van het bestuur van de stichting (2006-2015).
Edith Smit studeerde sociale psychologie en communicatiewetenschap (1992) aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en promoveerde januari 1999 op een proefschrift naar reclamebeleving in verschillende mediumtypen. Van 2006 tot en met 2009 was Edith bijzonder hoogleraar Customer Media aan de UvA, namens de Stichting Leerstoel Customer Media.

 

Edith is momenteel werkzaam als hoogleraar en directeur Graduate School of Communication, verantwoordelijk voor drie Master programma’s binnen Communicatiewetenschap, UvA. Zij publiceert in nationale en internationale vakbladen over reclame effectiviteit, privacy aspecten van online targeting en consumer empowerment. Daarnaast geeft Edith regelmatig lezingen op congressen.