Science4Business | Dr. Marijn Meijers
21410
page-template-default,page,page-id-21410,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.6,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
marijn

Dr. Marijn Meijers
Sociaal Psycholoog & Branding

Dr. Marijn Meijers (1984) voltooide in 2008 de Master Sociale Psychologie aan de Universiteit van Tilburg (cum laude). Hierna heeft ze enkele jaren als docent en onderzoeker bij het Tilburg Institute for Behavioral Economics Research (TIBER) gewerkt waar ze onderzoek deed naar consumentengedrag en ze heeft daarover verschillende wetenschappelijke artikelen geschreven. Zo onderzocht Marijn bijvoorbeeld hoe consumenten onbewust beïnvloedt worden door subtiele cues.

In 2011 begon Marijn als onderzoeker en docent Persuasieve Communicatie bij de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) aan de Universiteit van Amsterdam. Waar ze in 2012 aan een promotietraject over duurzaam gedrag startte. Binnen twee jaar promoveerde ze op een proefschrift waarin ze onder andere bestudeerde wat de effecten van groene reclame zijn en wat voor een effecten de media kunnen hebben op groen gedrag. Na haar promotie is Marijn als Universitair Docent Persuasieve Communicatie aan de slag gegaan bij de Universiteit van Amsterdam. Ze geeft onder andere les in Merk Communicatie en traint studenten in onderzoek doen. Hiernaast onderzoekt ze persuasieve technieken, veelal toegespitst op sociale marketing om duurzaam (groen, fair trade) en gezond gedrag te promoten. Verder schrijft ze (wetenschappelijk) artikelen en blogs over adverteren, consumentengedrag, en merkcommunicatie, waarvoor ze ook als gastspreker gevraagd wordt.