
Over de ROI van merkcommunicatie
Onlangs was ik getuige van een zeer geanimeerde discussie op Twitter over de vraag wat de ROI is van contentmarketing. Strekking van het betoog was – en ja ik chargeer nu even – dat dit niet zoveel uitmaakt, zolang je maar content met passie maakt. Je potentiële klanten weten die content vervolgens geheel uit zichzelf te vinden tussen de 100 miljoenmiljard andere content-uitingen die er al op het internet zijn. Soms lijkt deze gedachtegang zelfs bijna de vorm van een geloof en levenshouding aangenomen te hebben. Daar klopt natuurlijk niets van.
In deze blogpost probeer ik, middelenonafhankelijk, een aanzet te geven voor het denken in termen van het met media-inhoud beïnvloeden van gedrag en daaraan de berekening van de ROI te koppelen. Hierbij beschouw ik alle inhoud van media als content. En het maakt mij dan ook niet uit of dat in paid, owned of earned media is. Het gaat dus uiteindelijk om wat je met de inhoudelijke kant van de content probeert te bereiken in termen van gedrag. Lees meer
Sorry, the comment form is closed at this time.